De Munt / La Monnaie DE MUNT / LA MONNAIE
© Christian Wiediger on Unsplash

Helpdesk Officer

Als helpdeskmedewerker bereid je diverse technische taken die inherent zijn aan de ICT-helpdesk voor en voer je deze uit, in overeenstemming met de kwaliteitseisen en vooraf vastgestelde procedures, met als doel een optimale dienstverlening aan de interne klanten aan te bieden. Je rapporteert aan de IT-manager.

Jouw functieomschrijving
  • Als eerste aanspreekpunt voor de gebruikers ben je verantwoordelijk in eerste lijn voor het afhandelen van incidenten en service requests, indien nodig escaleer je naar tweede en derde;
  • Je stelt de creatie en configuratie in van gebruikers in AD, O365, Cisco CallManagers, VoiceMail en CallCenter;
  • Je installeert en configureert de client hardware (Windows en MacOs computers, smartphones, tablets, printers, IP phones) en software volgens de standaardprocedures;
  • Je lost de eventuele problemen op met client hardware, software, printers;
  • Je volgt de on-site reparaties op;
  • Je volgt de goede werking van de systemen, toepassingen en netwerken op van de organisatie door gebruik te maken van de monitoringsystemen;
  • Je volgt de goede werking van operationele taken op zoals batchverwerkingen, back-ups en updates en garandeert de data integriteit;
  • Je creërt, verbetert en werkt operationele procedures en gebruikershandleidingen bij;
  • Je houdt de inventaris van hardware en andere ICT-componenten bij binnen de organisatie en hebt de nodige informatie voor de opvolging van de life cycle en de CMDB (configuration management database).
Jouw profiel
  • Je hebt een bachelordiploma (of gelijkwaardig) in IT;
  • Je hebt 2 jaar ervaring;
  • Je spreekt Nederlands en Frans;
  • Je hebt een goede kennis van de belangrijkste M365-services. Ook ben je vertrouwd met de belangrijkste Microsoft technologieën zoals AD, Azure AD, Teams e.a.;
  • Je bezit een zeer goede kennis van MacOS, Microsoft Windows 10 en Microsoft Office toepassingen;
  • Je hebt kennis van Microsoft server-omgevingen en/of Linux server-omgevingen.
  • Je hebt affiniteit met VoIP-systemen, smartphones en tablets;
  • Je bezit een basiskennis van pc's, serverhardware, networkcomponenten, multimediamateriaal (infoscreens, meetingroom-materiaal, beamers);
  • Je toont een sterke interesse voor het aanleren van technologieën en toepassingen ten dienste van de organisatie en de klanten;
  • Je volgt de bestaande procedures correct op en stelt waar nodig aanpassingen of verbeteringen voor;
  • Je denkt analytisch na en zoekt oplossingen voor gemelde problemen;
  • Je hebt een service gerichte ingesteldheid;
  • Je bent communicatief, geduldig en pragmatisch.
Ons aanbod
  • Een voltijds contract met onbepaalde duur;
  • Veel opleidingsmogelijkheden;
  • Een culturele werkomgeving die je de kans geeft om bij te dragen aan de realisatie van onze vernieuwende operaproducties.
Interesse? 

Stuur jouw CV naar Amélie Ntigura via jobs@demunt.be onder vermelding van "Vacature – Helpdesk officer”.

Privacy

De Munt hecht veel belang aan de privacy van haar medewerkers en sollicitanten, voor meer info, lees hier onze HR-privacyverklaring.

Eco-label

De Munt is zich bewust van de urgentie van de klimaatproblematiek en wil daarom duurzaamheid in zijn bedrijfscultuur integreren. Van afval sorteren en de keuze voor verantwoorde materialen tot het promoten van zachte mobiliteit: aan milieu-initiatieven geen tekort in ons huis.

Deel deze pagina