Het federale operahuis in de hoofdstad van Europa

DE MUNT LA MONNAIE

Uw bezoek aan de Munt

Om iedereen op een veilige en gezonde manier van onze voorstellingen te laten genieten, vragen we om tijdens uw bezoek aan de Munt een aantal maatregelen te respecteren.

Hoewel de epidemologische situatie aanzienlijk is verbeterd, zien we een opleving van infecties onder onze artistieke teams en het orkest, waardoor onze voorstellingen in gevaar kunnen komen. Daarom raden wij u sterk aan een masker te dragen tijdens uw bezoek en thuis te blijven als u ziektesymptomen vertoont.

Als federale cultuurinstelling werkt de Munt met een eigen veiligheidsprotocol, dat steeds rekening houdt met de laatste beslissingen van de federale overheid, het Brusselse Gewest en de Stad Brussel.

Hieronder vindt u een antwoord op de meestgestelde vragen over onze eigen coronamaatregelen. Is uw vraag nog niet beantwoord? Dan kunt u steeds contact opnemen met MM Tickets (tickets@demunt.be+32 (0)2 229 12 11).

De situatie evolueert nog voortdurend. Controleer de meest recente informatie op deze pagina vooraleer u naar uw voorstelling komt.

I. HOE VERLOOPT MIJN BEZOEK AAN DE MUNT?

Moet ik een mond-neusmasker dragen bij mijn bezoek aan de Munt?
Uit respect voor het werk van onze artiesten en onze teams, en ook om het in deze nog steeds fragiele situatie te beschermenen, is het dragen van een mondmasker nog steeds sterk aanbevolen en voor wie Gianni Schicchi op scène bijwoont zelfs verplicht.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?
Aan de ingang, en op verschillende plaatsen in het gebouw wordt hydroalcoholische gel voorzien.

Worden laatkomers nog toegelaten?
Laatkomers kunnen het theater niet meer betreden tot de eerstvolgende pauze.

Is er een vestiaire?
U kunt opnieuw gebruikmaken van onze vestiaire, die ook terug verplicht wordt.

Neemt de Munt extra hygiënische maatregelen?
De Munt heeft een intensief schoonmaakplan uitgewerkt zodat het gebouw steeds voldoet aan de verstrengde hygiënische maatregelen.

Hoe wordt het gebouw geventileerd?
Het gebouw wordt zowel mechanisch als natuurlijk verlucht. Niet-automatische deuren (met uitzondering van branddeuren) zullen openstaan. Bovendien werd het ventilatiesysteem recent aan een minutieuze controle onderworpen.

Mag ik de lift gebruiken?
Iedereen kan opnieuw gebruikmaken van de lift.

Kan ik voor, na of tijdens de pauze van mijn voorstelling iets drinken?
De bars zijn opnieuw geopend.

Kan ik nog steeds gebruikmaken van het voordeeltarief op de parkings Munt en Schildknaap?
Parkingtickets en de P-card kunnen opnieuw gevalideerd worden in de Munt (betaling enkel via bankkaart). Om het aanschuiven in het theater te vermijden raden wij u echter aan om gebruik te maken van onze eenvoudige onlinereservering bij de parkings Munt en Schildknaap.

Zijn er inleidingen?
De inleidingen gaan opnieuw door zonder beperkingen.

Kan ik een programmaboek kopen?
Onze programmeboeken zijn te koop aan een desk bij de vestiaires. Betalen kan enkel met bankkaart.

Raak ik nog steeds met het openbaar vervoer in de Munt?
Zowel NMBS als MIVB rijden volgens de gewone uurschema’s. Controleer zeker de laatste informatie van de openbare vervoersmaatschappijen op hun respectievelijke websites.

Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in Brussel?
De laatste informatie vindt u op de website van het gewest.

II. WAT U MOET WETEN OVER UW TICKET(S)

Kan ik ter plaatse bij MM Tickets tickets kopen?
We raden aan uw kaarten zo veel mogelijk online te bestellen. Ook telefonisch (02 229 12 11) of per mail (tickets@demunt.be) kunt u onze medewerkers steeds bereiken. Er is wel opnieuw een avondkassa, open vanaf één uur voor de voorstelling.

Zijn de kortingstarieven van de Munt nog steeds van toepassing?
We hanteren de gebruikelijke ticketprijzen en kortingstarieven.

Wordt mijn ticket terugbetaald bij een annulering?
Voorstellingen die omwille van het coronavirus geannuleerd moeten worden, krijgt u uiteraard terugbetaald. Tickethouders worden steeds via mail gecontacteerd over hun compensatie.

Ik ruilde mijn tickets in voor een cadeaucheque. Hoe kan ik die precies gebruiken en hoe lang is die geldig?
Om een cadeaucheque te gebruiken vult u de vouchercode op de bon in tijdens het bestellen van uw tickets op onze website. Een cadeaucheque is twee jaar geldig vanaf de dag dat hij aangemaakt is.

Wat is het verschil tussen een geschenkbon en een klantensaldo?
Het klantensaldo is persoonlijk krediet, gekoppeld aan uw klantenaccount. U kunt de geldigheid ervan steeds nagaan door u op onze website in te loggen met uw persoonlijk account. Bij een geschenkbon krijgt u een vouchercode die ook door anderen gebruikt kan worden voor aankopen in de Munt. Een geschenkbon blijft twee jaar geldig na datum van uitgifte.

Deel deze pagina