De Munt kon de afgelopen maanden rekenen op uw bijzonder gulle steun. Dankzij de vele giften bij het compenseren van de geannuleerde voorstellingen, verzamelden we meer dan 240.000 euro. Een essentiële financiële ruggensteun om deze crisisperiode te overbruggen. Bedankt!
De Coronacrisis is in de eerste plaats uiteraard een beproeving op menselijk en emotioneel vlak. Maar voor de culturele wereld slaat het virus ook financieel diepe wonden. De vele producties die op het laatste moment afgezegd moesten worden, de gederfde inkomsten uit de ticketverkoop, het mislopen van de Tax Shelter, het zorgt ook in de Munt voor een diepe economische krater. In de nood leert men echter zijn vrienden kennen. U toonde massaal begrip, door uw tickets voor deze geannuleerde voorstellingen niet (of niet volledig) te laten terugbetalen. Op die manier konden we ondertussen meer dan 240.000 euro verzamelen.
Dat bedrag zorgt ervoor dat onze toekomstige creatieve output niet onder druk komt te staan. We willen iedereen die in meerdere of mindere mate aan dit bedrag heeft bijgedragen hier dan ook nogmaals voor bedanken. We verzekeren u ervan dat we dit bedrag integraal investeren in onze programmering van de volgende seizoenen, en hopen dat u samen met ons van deze producties zal komen genieten.
See also
Meld je aan voor Con Brio, een masterclass operakritiek
Tijdens het seizoen 2025-2026 organiseert recensieplatform pzazz, in samenwerking met de Munt en Opera Ballet Vlaanderen, een masterclass voor zes critici die zich willen verdiepen in het specifieke métier van de operakritiek. Check hieronder het programma. Aanmelden kan tot 10 juni 2025.
‘Jevgeni Onegin’ nu verkrijgbaar op DVD, Blu-ray en streaming
De Muntproductie van Tsjaikovski’s meest intieme opera, geregisseerd door Laurent Pelly en gedirigeerd door Alain Altinoglu, is nu bij Naxos verkrijgbaar op DVD, Blu-ray en streaming.
De Munt en Proximus lanceren TikTok-campagne ‘Generatie Opera’
Hoe kunnen we opera toegankelijk maken voor de jongere generatie? En dus: hoe kunnen we een innovatieve brug slaan tussen klassieke muziek en de digitale wereld van de sociale media? Met deze vragen als uitgangspunt creëerden de Munt en Proximus samen een nieuwe campagne, waarbij Tosca als 403 korte TikToks werd gelanceerd.